Reklamačný poriadok
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tento reklamačný poriadok (ďalej len RP) sa riadi platnými ustanoveniami Zákona č. 40/ 1964 Zb. Občiansky zákonník podľa § 612 až § 626, zákon č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka a Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „tovar”), u ktorého sú v záručnej dobe uplatnené práva objednávateľa zo zodpovednosti za škody (ďalej len „reklamácie”).
1.2. Zhotoviteľ je obchodná spoločnosť Lamelland, s.r.o. so sídlom Rybárska 1, 911 01 Trenčín, IČO: 36 331 350, IČ DPH: SK2020180624 zapísaná v obchodnom registri vedenom okresným súdom Trenčín, oddiel Sro, vl. č. 14174/R.
1.3. Objednávateľ je subjekt, ktorý so zhotoviteľom uzavrel Zmluvu o dielo (kúpnu zmluvu).
1.4. Platné znenie tohto reklamačného poriadku je zverejnené na webových stránkach spoločnosti Lamelland, s.r.o. (www.lamelland.sk).
1.5. Objednávateľ bol pred uzatvorením zmluvy poprípade pred objednávaním tovaru oboznámený s RP. Za oboznámenie s RP sa považuje aj jeho doručenie objednávateľovi elektronickými prostriedkami, jeho zverejnením v mieste prístupnom objednávateľovi pri predaji tovaru, pri jeho objednávaní alebo prevzatí, jeho zverejnenie na internetových stránkach zhotoviteľa (www.lamelland.sk).
Uzavretím zmluvy, popr. odberom tovaru, objednávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil s RP a súhlasí so znením aktuálne platného RP.
2. Uplatnenie reklamácie
2.1 Každá reklamácia musí byť objednávateľom uplatnená preukázateľne osobne alebo písomnou formou na adresu sídla zhotoviteľa, alebo prostredníctvom elektronickej pošty na adresu reklamacie@lamelland.sk, vyplnením on-line reklamačného formulára alebo cez online systém ArisCAT. Pri uplatnení reklamácie musí byť predložený doklad o nadobudnutí vlastníckeho práva k tovaru/službe s jednoznačnou identifikáciou výrobku, s uvedením čísla faktúry alebo zmluvy, popisom vady, mena a kontaktných údajov reklamujúceho, a to bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však:
– na vonkajšie škrabance a ďalšie viditeľné poškodenie – najneskôr pri prevzatí zákazky
– na množstvo – najneskôr pri prevzatí zákazky
– na zjavné vady – rozmerové, chybné vyhotovenie, vady montáže a iných prác – najneskôr pri prevzatí zákazky
– skryté vady – najneskôr do konca záručnej doby
Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami. Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou.
2.2 Objednávateľ je povinný zabezpečiť uschovanie diela v stave zistenia reklamácie až do okamihu prehliadnutia reklamovanej vady zodpovedným zástupcom zhotoviteľa, inak mu nie je možné priznať právo z vád tovaru/služby.
2.3. Zhotoviteľ je povinný bez zbytočného odkladu v štandardných prípadoch do desiatich pracovných dní, v zložitých prípadoch do dvadsiatich pracovných dní po prijatí reklamácie objednávateľovi oznámiť, či reklamáciu uznáva alebo nie a informovať objednávateľa v akom termíne začne s odstraňovaním reklamovanej vady.
2.4. Predmetom reklamácie môže byť iba tovar/služba, na ktorom je vada brániaca riadnemu užívaniu. Osobné ujmy a akékoľvek iné následné a nepriame škody nie sú do tejto záruky zahrnuté.
2.5. Reklamácia môže byť vyriešená opravou, výmenou za nový tovar lebo poskytnutím primeranej zľavy po dohode s objednávateľom. Spôsob odstránenia reklamovanej vady na základe posúdenia reklamácie určí zhotoviteľ. Pokiaľ zhotoviteľ posúdi reklamáciu objednávateľa ako neoprávnenú, má zhotoviteľ právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na posúdenie reklamácie a v prípade opravy aj nákladov na opravu diela/služby zo strany objednávateľa. Pokiaľ objednávateľ požaduje preverenie akosti tovaru/služby nezávislými inštitúciami, hradí si náklady spojené s odberom vzorky, príp. prevedením skúšok. V prípade, že výsledky takto prevedených nezávislých expertíz budú uznané ako nevyhovujúce príslušným predpisom a technickým normám, náklady na ich vyhotovenie hradí zhotoviteľ.
2.6. Nárok objednávateľa na poskytnutie zľavy nemôže byť vysporiadaný nezaplatením kúpnej ceny alebo jej časti zo strany objednávateľa. Nie je možný ani jednostranný zápočet pohľadávok a záväzkov zo strany objednávateľa.
3. Miesto uplatnenia reklamácie
Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
4. Práva spotrebiteľa
4.1. Ak má tovar vady, musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
4.2. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
4.3. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
4.4. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
4.5. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:
– predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
– predávajúci odmietol odstrániť vadu
– vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
– vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
– predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
4.6. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
4.7. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
4.8. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
4.9. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
4.10. Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie (listom, telefonicky alebo mailom) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
5. Rozsah záruky
Interiérové horizontálne žalúzie:
Reklamácia je oprávnená v prípade:
– žalúzia nedoviera (Definícia dovierania: horizontálne žalúzie nedovierajú po celej výške rovnako a rovnomerne, v hornej časti sú dovreté lepšie, v spodnej časti sú viac pootvorené). Táto skutočnosť je konštrukčná vlastnosť a a nie je možné ju považovať za nedostatok. Žalúzia je dostatočne dovretá, pokiaľ po celej výške neprepustí priamy svetelný tok, ktorý dopadá priamo na rovinu žalúzie. Táto požiadavka sa nevzťahuje na prestrihy v lamelách a medzeru medzi horným nosníkom a prvou lamelou. Overuje sa pomocou bodového svetelného zdroja vedeného kolmo k rovine žalúzie po celej jej výške.
– je pretrhnutá šnúrka, rebríček žalúzie pri dodaní
– nefunkčnosti žalúzie
– šikmý chod žalúzie mimo toleranciu: do výšky žalúzie 1,5 m je tolerancia šikmého chodu na koncoch žalúzie do 5 mm, nad 1,5 m je tolerancia 6 mm
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– rozdiely v rozmeroch spadajúce do výrobných tolerancií
– vady tovaru spôsobené iným používaním výrobku, než na aké bol určený
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (zvlášť chyby vzniknuté z dôvodu prekročenia garantovaného rozmeru alebo atypického zhotovenia výrobku)
– šikmý chod v tolerancii
– odchýlky tovaru v rozmeroch nepresahujúce výrobnú toleranciu: šírka 0 mm, výška +10 mm
– odlišné odtiene lamiel u objednávok tovaru, (zákaziek), ktoré sú vyrábané na viac častí (vo viacerých termínoch)
– odlišné odtiene jednej farby lamiel z prírodného materiálu
– žalúzie nie sú určené k úplnému zatemneniu a táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Interiérové vertikálne žalúzie
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– rozdiely v rozmeroch spadajúce do výrobných tolerancií
– vady tovaru spôsobené iným používaním výrobku, než na aké bol určený
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (zvlášť chyby vzniknuté z dôvodu prekročenia garantovaného rozmeru
alebo atypického zhotovenia výrobku)
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol zákazník upozornení (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod.)
– rozdiely v odtieňoch látok, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termínmi dodania
– rozdiely v odtieňoch látok pri väčších objemoch v danej farbe
– vertikálne žalúzie sú určené na zatienenie, nie na zatemnenie, táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníku RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb
predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníku RAL
Drevené žalúzie
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– rozdiely v rozmeroch spadajúcich do výrobných tolerancií
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené nesprávnym užitím alebo nesprávnym používaním výrobku
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod.)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený
– rozdiely v odtieňoch lamiel, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termíny dodania
– rozdiely v odtieňoch lamiel pri väčších objemoch v danej farbe
– rozdiely v kresbe a odtieni lamiel a všetkých komponentov z prírodných materiálov
– drevené žalúzie sú určené na zatienenie, nie na zatemnenie, táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– vyblednutie farieb prírodných materiálov pôsobením slnečného žiarenia
– rozdiely v odtieňoch štandardných farieb voči farbám vzorkovníku RAL. Číselné označenie RAL uvedené štandardných farieb predstavujú najbližší odtieň farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníku RAL
Látkové žalúzie plisé
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod.)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený
– vady spôsobené nesprávnym užívaním alebo nesprávnym používaním výrobku
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany používateľa
– rozdiely v odtieňoch látok, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termíny
dodania
– rozdiel v odtieňoch látok pri väčších objemoch v danej farbe
– šnúrky žalúzie, obzvlášť pri väčších rozmeroch, sa časom natiahnu a strácajú pružnosť. To môže zapríčiniť nedokonalé držanie žalúzie a ich občasné schádzanie v smere pôsobenia gravitácie. Z tohoto dôvodu je potrebné žalúzie v nezaťaženom stave občas
napravovať do požadovanej polohy. Táto vada nijako neznižuje hodnotu ani upotrebiteľnosť produktu.
– plisé žalúzie sú určené na zatienenie, nie na zatemnenie, táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníku RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníku RAL
Textilné rolety
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spadajúci do výrobných tolerancií
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené nesprávnym užitím alebo nesprávnym používaním výrobku
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod.)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený
– rozdiely v odtieňoch látok, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termíny dodania
– rozdiel v odtieňoch látok pri väčších objemoch v danej farbe
– sortiment je určený k zatieneniu, nie k zatemneniu.
– nerovnosti látky spadajúce do tolerancie
– rozdiely v odtieňoch štandardných farieb voči farbám vzorkovníku RAL. Číselné označenie RAL uvedené u štandardných farieb predstavujú najbližší odtieň farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníku RAL.
Japonské posuvné zásteny
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spadajúci do výrobných tolerancií
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené nesprávnym užitím alebo nesprávnym používaním výrobku
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na bol objednávateľ dopredu upozornený
– rozdiely v odtieňoch látok, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termínmi
dodania
– rozdiely v odtieňoch látok pri väčších objemoch v danej farbe
– plisé žalúzie sú určené na zatienenie, nie na zatemnenie, táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– vady vzniknuté nesprávnym čistením – viď. Návod na obsluhu a údržbu.
– priehyb látky (15 mm) vzniknutý zo samotnej vlastnosti látky, ktorý nemá vplyv na tieniacu funkciu
– priesvity medzi látkami viditeľné z bočného pohľadu na jednotlivé lamely
– v prípade použitia viacej typov látok môžu mať jednotlivé panely rozdielnu dĺžku
– rozdiely v odtieňoch štandardných farbách voči farbám vzorkovníku RAL. Číselné označenie RAL uvedené štandardných farieb predstavujú najbližší odtieň farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníku RAL
Plastové zhrňovacie dvere
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spadajúci do výrobných tolerancií
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené nesprávnym užitím alebo nesprávnym používaním výrobku
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na bol objednávateľ dopredu upozornený
– rozdiely v odtieňoch lamiel, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termínmi dodania
– rozdiely v odtieni lamiel pri väčších objemoch v danej farbe
– rozdiely kresby pri imitácií dreva
Siete proti hmyzu
Reklamácia je oprávnená v prípade:
– prehnutia profilu mimo toleranciu oproti zadanému rozmeru (nad 4 mm)
– rozmeru siete mimo toleranciu oproti zadanému výrobnému rozmeru: tolerancia 2 mmalúzia nedoviera (def. dovierania: horizontálne žalúzie nedovierajú po celej výške rovnako a rovnomerne – v spodnej časti býva viac pootvorená).
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– vady tovaru spôsobené iným používaním výrobku, než na aký bol určený
– vady tovaru spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady, na ktoré bol objednávateľ dopredu upozornený (zvlášť vady vzniknuté z dôvodu prekročenia garantovaného rozmeru alebo atypického zhotovenia výrobku)
– odchýlky v rozmeroch nepresahujúce výrobné tolerancie
– rozdiely kresby pri imitácii dreva
– zdanlivo nedokonalé napnutie sieťoviny – z logiky výrobného procesu siete vyplýva „dostatočné“ napnutie siete, ktoré nie je
merateľné a v prípade, že nezamedzuje funkčnosti produktu, nemôže byť predmetom reklamácie
– vady chodu posuvných a plisé žalúzií spôsobených chodom v prašnom alebo inak znečistenom prostredí
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb
predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Markízy
Záruka sa nevzťahuje na:
– vady ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku po prevzatí objednávateľom
– vady vzniknuté prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, najmä vo veternom a daždivom počasí
– vady vzniknuté nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom alebo neodbornými zmenami vykonanými na výrobku
– vady vzniknuté neprimeranými nárokmi na výrobok
– diely, ktoré svojou povahou alebo spôsobom použitia podliehajú zvýšenému prirodzenému opotrebovaniu, napr. tesnenia a pod.
– vady vzniknuté nesprávnym čistením či poškodeným tkaniny vplyvom životného prostredia (exhaláty, vtáčie exkrementy)
– vady vzniknuté pôsobením dažďa. Markíza neslúži na ochranu pred dažďom. V čase dažďa musí byť markíza zatiahnutá. Pokiaľ látka markízy zmokne, je treba čo najskôr markízu vysunúť a nechať ju riadne vysušiť.
– v prípade reklamácie motorov je nutné, aby prívodný kábel bol v originálnom prevedení a v dĺžke min. 30 cm
– rozdiel v odtieni látok pri väčšej objednávke markíz v danej farbe
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb
predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– zjavné vady, ktoré neboli reklamované pri prebraní tovaru objednávateľom
– makríza je výrobok určený pre zatienenie a nie na úplné zatemnenie a táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– vady látky, ktoré žiadnym spôsobom neznižujú hodnotu ani funkčnosť markízy:
Lomy – vznikajú pri skladaní hotových tkanín behom expedície. V mieste skladu sa môže farba tkaniny javiť ako tmavšia či svetlejšia, čo je spôsobené iným lomom svetla na povrchu.
Zvlnenie – môže sa objaviť v blízkosti švíkov či uprostred jednotlivých pruhov látky. Behom užívania pôsobia na látku rôzne sily, spôsobené zdvojením látky vo švíkoch a podložených, ťahom výsuvných ramien, prevesenie valca či predného profilu. Táto deformácia môže nastať vtedy, keď sa behom výdatného dažďa nabrala do látky voda a vytvorila tzv. vaňu.
Zvlnenie okraja – látka je udržiavaná vďaka aktívnemu systému v neustálom napätí. Pri rolovaní tiež dochádza k stlačeniu švíkov a záložiek a tieto sa postupom času naťahujú.
Exteriérové žalúzie
Reklamácia je oprávnená v prípade:
– žalúzia nedoviera (def. dovierania: horizontálne žalúzie nedovierajú po celej výške rovnako a rovnomerne – v spodnej časti býva viac pootvorená). Táto skutočnosť je konštrukčná vlastnosť a a nie je možné ju považovať za nedostatok. Žalúzia je dostatočne dovretá, pokiaľ po celej výške neprepustí priamy svetelný tok, ktorý dopadá priamo na rovinu žalúzie. Táto požiadavka sa nevzťahuje na prestrihy v lamelách a medzeru medzi horným nosníkom a prvou lamelou. Overuje sa pomocou bodového svetelného zdroja vedeného kolmo k rovine žalúzie po celej jej výške.)
– je pretrhnutá šnúrka, rebríček žalúzie pri dodaní
– nefunkčnosť žalúzie
– šikmý chod žalúzie mimo toleranciu udávanú výrobcom
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– vady tovaru spôsobené iným používaním výrobku, než na aké bol určený
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady na ktoré bol odberateľ dopredu upozornený (zvlášť vady vzniknuté z dôvodu prekročenia garantovaného rozmeru aleboatypického zhotovenia výrobku)
– šikmý chod v tolerancii
– odchýlky tovaru v rozmeroch nepresahujúce výrobnú toleranciu udávanú výrobcom
– odlišné odtiene lamiel u objednávok tovaru, ktoré sú vyrábané na viac častí vo viacerých termínoch
– vady spôsobené nedodržaním stavebnej pripravenosti miesta montáže objednávateľom
– žalúzie sú určené k zatieneniu a nie sú určené k úplnému zatemneniu a táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– vady spôsobené poveternostnými vplyvmi a prekročením ich limitov
– v prípade reklamácie motora je nutné, aby prívodný kábel bol v originálnom prevedení
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Rolety
Záruka sa nevzťahuje na:
– vady ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku po prevzatí objednávateľom
– vady vzniknuté prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach alebo zásahom inou neoprávnenou osobou
– vady vzniknuté nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom alebo neodbornými zmenami vykonanými na výrobku
– vady vzniknuté neprimeranými nárokmi na výrobok
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– vady na povrchu lamiel, ktoré sú zjavné a neboli reklamované pri prebraní tovaru objednávateľom
– vady spôsobené nedodržaním stavebnej pripravenosti miesta montáže objednávateľom
– vady na ktoré bol odberateľ upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobné tolerancie a pod.)
– rozdiely v odtieňoch lamiel, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré boli vyrobené na viac častí, tj. s rôznymi termínmi dodania
– rozdiel v odtieni lamiel pri väčších objemoch v danej farbe
– opotrebenie a otlačenie horných lamiel spôsobených držiakmi nábalu
– opotrebenie nábalu v oblasti vnútornej časti vodiacej lišty, ktorá nie je viditeľná pri priamom pohľade na nábal
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Screenové rolety
Záruka sa nevzťahuje na:
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol odberateľ vopred upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobné tolerancie a pod.)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na ktoré bol odberateľ vopred upozornený
– rozdiely v odtieňoch látok, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termínmi dodania
– rozdiel v odtieňoch látok pri väčšom počte kusov v danej farbe
– vady spôsobené nesprávnym použitím alebo nesprávnym používaním výrobku
– screenové rolety sú určené k zatieneniu a nie sú určené k úplnému zatemneniu a táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie
– vady vzniknuté nesprávnym čistením či poškodením tkaniny vplyvom životného prostredia (exhaláty, vtáčie exkrementy a pod.)
– vady vzniknuté pôsobením dažďa. Roleta neslúži ako ochrana pred dažďom. V prípade dažďa by mala byť roleta zatiahnutá.
V prípade že látka zmokne, je treba ju čo najskôr vysunúť a nechať riadne vyschnúť.
– vady spôsobené silou vetra, a to i s použitím veterného čidla (pri náhlom prudkom vetre behom zatiahnutia)
– stálofarebnosť látok – vplyvom slnečného žiarenia sa môže odtieň látky zmeniť
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– vady látky, ktoré žiadnym spôsobom neznižujú hodnotu ani funkčnosť screenovej rolety:
Vafľový efekt – k tomuto javu dochádza v dôsledku napnutiu látky pri pôsobení rôznych síl behom používania. Napríklad ťahom od
spodného profilu, zdvojením masy látky vo švíkoch, prehybov hriadele alebo spodného profilu.
Zvlnenie okraja – pri navíjaní a odvíjaní látky dochádza k stlačeniu švíkov a záložiek, ktoré sa postupom času naťahujú. To môže
mať za následok vyvesenie alebo zvlnenie okrajov látky.
Záhyby vo švíkoch alebo leme látky – tento jav vzniká pri navíjaní v dôsledku spojení tkaniny a zipsu
Plošné deformácie na látke – vznikajú u roliet s veľkou tieniacou plochou v dôsledku spojení látok a ich celkovej hmotnosti
Priečne otlačky v ploche – vznikajú vplyvom napojenia látky na hriadeľ a otlačením priečnych spojov na látku
Vyblednutie látky – vzniká vplyvom slnečného žiarenia pôsobiacim na materiál tkaniny
Lomy – v mieste skladu sa môže farba tkaniny javiť ako tmavšia či svetlejšia, čo je spôsobené rozdielnym lomom svetla na povrchu tkaniny
Zatkané vlákna – vznikajú nahromadením oderu z vlákien a ich zapracovaním do látky behom procesu výroby tkaniny
Efekt presýpacích hodín – tento jav sa vyznačuje horizontálnym zúžením a súčasným vertikálnym predĺžením látky, k čomu po čase dochádza uvoľnením výpletu tkaniny. Môže sa tak diať u látok, ktoré sú vyrábané technológiou tkania
Roztiahnutosť látok – látkové výplne, rovnako ako ostatné ďalšie materiály, majú svoje fyzikálne vlastnosti, menia sa v závislosti vonkajších vplyvoch. V tomto prípade hovoríme o prirodzenej roztiahnutosti materiálu látky v reakcií na klimatické podmienky
– v prípade reklamácie motoru je nutné, aby prívodný kábel bol v originálnom prevedení a v dĺžke min. 30 cm
– rozdiely v odtieňoch štandardných farbách voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedené u štandardných farieb predstavujú najbližší odtieň farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Garážové brány
Záruka sa nevzťahuje na:
– vady ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku po prevzatí objednávateľom
– vady vzniknuté prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach alebo zásahom inou neoprávnenou osobou
– vady vzniknuté nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom alebo neodbornými zmenami vykonanými na výrobku
– vady vzniknuté neprimeranými nárokmi na výrobok
– diely, ktoré svojou povahou alebo spôsobom použitia podliehajú zvýšenému prirodzenému opotrebovaniu, napr. tesnenia, ozubené remene atď.
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– vady na povrchu panelov garážovej brány, ktoré sú zjavné a neboli reklamované pri prebraní tovaru objednávateľom
– vady spôsobené nedodržaním stavebnej pripravenosti miesta montáže objednávateľom, a to najmä nedokončená hotová výška podlahy, nevyrovnané a nezačistené okraje montážneho otvoru
– vady, na ktoré bol objednávateľ vopred upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia a pod.)
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na ktoré bol kupujúci predom upozornený
– škrabance s hĺbkou menšou ako 0,5 mm a ostatné povrchové vady, ktoré nie sú viditeľné pri pohľadovej vzdialenosti 5 m v uhle medzi 90° (kolmo na čelo panelov) a 30°
– škrabance v oblasti spojení dvoch paneloch, ktoré sú viditeľné pri pohybe brány a nie sú viditeľné pri zatvorenej bráne
– možný priesvit medzi horným panelom a nadpražím
– možné opotrebenie a otlačenie tesniacou gumou, zvlášť na okrajoch panelov. Toto je za súčasného stavu technológie podmienené konštrukčným prevedením brán a nedá sa mu vyhnúť
– prehnutie panelov, ktoré môže byť spôsobené veľkými teplotnými rozdielmi medzi interiérom a exteriérom (efekt dvoch kovov)
– netesnosť integrovaných dverí (integrované vstupné dvere sú funkčným prvkom, ktorý výrazným spôsobom ovplyvní/zníži tepelno-izolačné vlastnosti brán. Vzhľadom k ich osadeniu do pohyblivých panelov môžu vznikať netesnosti, ktoré sa môžu prejaviť na celkovom vzhľade brány)
– rozdiely v odtieni štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedená u štandardných farieb predstavujú najbližšie odtiene farby, nejedná sa teda o presný odtieň podľa vzorkovníka RAL.
Garážové brány rolovacie
Záruka sa nevzťahuje na:
– vady ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku po prevzatí objednávateľom
– vady vzniknuté prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach alebo zásahom inou neoprávnenou osobou
– vady vzniknuté nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom alebo neodbornými zmenami vykonanými na výrobku
– vady vzniknuté neprimeranými nárokmi na výrobok
– diely, ktoré svojou povahou alebo spôsobom použitia podliehajú zvýšenému prirodzenému opotrebovaniu
Reklamačný nárok nemožno uplatniť na:
– rozdiely v rozmeroch spadajúcich do výrobných tolerancií.
– rozdiely v rozmeroch spôsobené chybným zadaním objednávky
– vady spôsobené zlou montážou
– vady spôsobené montážou do nevyhovujúceho prostredia
– vady, na ktoré bol odberateľ vopred upozornený (nadrozmery, podrozmery, výrobná tolerancia apod.).
– vady vzniknuté atypickým prevedením, na ktoré bol odberateľ vopred upozornený
– vady spôsobené nesprávnym užitím nebo nesprávnym používaním výrobku
– vady spôsobené mechanickým poškodením zo strany užívateľa
– rozdiely v odtieňoch lamiel, profilov a ostatných komponentov u zákaziek, ktoré sú vyrábané na viac častí, tj. s rôznymi termíny dodania
– rozdiel v odtieňoch lamiel pri väčších objemoch v danej farbe
– rozdiely kresby u imitácií dreva
– škrabance s hĺbkou menšou ako 0,5 mm a ostatné povrchové vady, ktoré nie sú viditeľné pri pohľadovej vzdialenosti 5 m v uhle medzi 90° (kolmo na čelo panelov) a 30°
– opotrebenie a otlačenie horných lamiel spôsobené držiakmi nábalu
– opotrebenie nábalu v oblasti vnútornej časti vodiacej lišty, ktoré nie je viditeľné pri priamom pohľade na nábal
– v prípade reklamácie motora je potrebné, aby prívodný kábel bol v originálnom prevedení a v dĺžke min. 30 cm
– rozdiely v odtieňoch štandardných farieb voči farbám vzorkovníka RAL. Číselné označenie RAL uvedené u štandardných farieb predstavujú najbližší odtieň farby, nejedná sa teda o presný odtieň poľa vzorkovníka RAL.
6. Reklamácia použitého alebo vadného tovaru
6.1. Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Predávajúci má povinnosť upozorniť spotrebiteľa, o akú vadu sa jedná.
6.2. Pri použitých a vadných veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením, o ktorých bol kupujúci pri ich predaji informovaný. Pri veciach predávaných za nižšie ceny nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
7. Alternatívne riešenie sporu
V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia Zákon č. 391/2015 Z. z. § 12 zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov – novela č. 108/2024 a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk), zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 01.07.2024